نحوه خرید انواع پکیج با بهترین قیمت

در این صفحه ضمن بررسی معایب و مزایای انواع پکیج ها، با پارامترهای مهم برای انتخاب انواع پکیج و محل نصب آن ها و همچنین بهترین روش خرید انواع پکیج های دیواری و زمینی با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

انواع پکیج

پکیج چیست

به طور کلی می توان گفت که پکیج، دستگاهی است که به طور همزمان آب گرم مصرفی و آب گرم شوفاژ را برای هر یک از واحدهای ساختمان به جای موتورخانه مرکزی تأمین کرده و به راحتی به جای یک کابینت دیواری یا زمینی نصب می گردد. پکیج ها علاوه بر بازدهی انرژی بالاتر و سوخت کمتر نسبت به موتورخانه مرکزی موجب حذف لوله کشی های گسترده در ساختمان و نیز مستقل شدن هر یک از واحدها از نظر گرمایش و تأمین آب گرم مصرفی می شود.

خرید انواع پکیج شوفاژ دیواری

انواع پکیج

پکیج ها را می توان به روش های مختلفی طبقه بندی کرد که یکی از آن ها با توجه به سوخت مصرفی پکیج و دیگری با توجه به نوع قرارگیری آن ها است. پکیج های گرمایشی از نظر نحوه نصب و قرار گرفتن به دو نوع پکیج های دیواری و زمینی تقسیم می شوند:

  1. پکیج زمینی: این پکیج دارای مخزن اضافی ذخیره آب گرم بیشتر می باشند و برای ساختمان های با متراژ بالای 200 متر استفاده می شوند.
  2. پکیج دیواری: در این پکیج ها، دود احتراق خروجی از طریق دودکش معمولی یا فن دار به سمت محیط خارج هدایت می شود. دودکش های فن دار بیشتر برای مواردی استفاده می شود که که پکیج در داخل واحد قرار می گیرد و یا طول افقی دودکش بیشتر از 3 متر می باشد. پکیج دودکش های فن دار از نوع دوجداره است که یکی برای خروج دود و دیگری برای مکش اکسیژن احتراق مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین پکیج های گرمایشی از نظر نوع سوخت مصرفی به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • پکیج گازسوز
  • پکیج گازوئیل سوز
  • پکیج دوگانه سوز
  • پکیج برقی

پکیج های گازوئیل سوز و دوگانه سوز که از نوع پکیج های زمینی می باشند، معمولا در ویلاها و ساختمان های شخصی حیاط دار استفاده می شوند و قابلیت نصب در موتورخانه یا انباری خارج از واحد مسکونی را دارند. اما پکیج های گازسوز و برقی در انواع زمینی و دیواری موجود می باشند بدون سر و صدا هستند.

انواع دستگاه پکیج دیواری انواع پکیج دیواری و زمینی

مزایای پکیج شوفاژ دیواری گازی

ویژگی ها و مزایای استفاده از پکیج های شوفاژ دیواری عبارتند از:

  • استقلال کامل هر واحد مسکونی
  • عدم اشغال فضای مفید ساختمان
  • عدم نیاز به احداث موتورخانه
  • عملکرد آرام و بدون صدا
  • مصرف بهینه سوخت گاز
  • راندمان احتراق و تبادل حرارتی بالا
  • قابلیت تنظیم دما به میزان دلخواه
  • در دسترس بودن پکیج شوفاژ دیواری و امکان کنترل سیستم در داخل ساختمان
  • ایمنی بسیار بالا
  • محهز به سنسورهای آب گرم مصرفی و شوفاژ و سنسور دود
  • نصب، راه انداری و سرویس و نگهداری آسان

معایب پکیح شوفاژ دیواری

همچنین معایب این سیستم عبارتند از:

  • عمر کمتر سیستم نسبت به موتورخانه
  • اشغال فضای داخل واحد
  • کارایی کمتر در مترازهای بالای 300 متر

پارامترهای مهم برای انتخاب پکیج شوفاز دیواری گازی

برای انتخاب پکیج مناسب برای کاربرد مورد نظر باید به پارمترهای زیر توجه کنید:

  1. منطقه جغرافیایی ساختمان
  2. مساحت زیر بنا یا متراژ واحد مسکونی
  3. استانداردهای ساختمان از نظر بهینه سازی مصرف انرژی
  4. مقدار آب گرم مصرفی مورد نیاز و تعداد سرویس بهداشتی و حمام
  5. محل قرارگیری پکیج و نحوه اجرای دودکش ساختمان (عمودی تا بام یا دارای مسیر افقی)
  6. تأمین هوای تازه یا اکسیژن مورد نیاز برای احتراق سوخت مصرفی پکیج

در صورتی که متراژ واحد آپارتمانی بیشتر از 64 متر مربع باشد، تعبیه دریچه تأمین هوای تازه جهت احتراق مناسب پکیج الزامی می باشد.

انواع پکیج گرمایشی

پکیج شوفاز دیواری دو مبدله

پکیج شوفاژ دیواری دو مبدله نوعی از پکیج ها هستند که به دلیل دارابودن دو مبدل حرارتی (یک مبدل برای سیستم گرمایش رادیاتورها و یکی برای تأمین آب گرم مصرفی) جریان آب گرم در آن ها پیوسته بوده وموجب کاهش رسوب در مبدل و همچنین تأمین آب گرم بیشتر می شود. این پکیج ها معمولا زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که آب ورودی دارای املاح زیادی باشد و متراژ ساختمان بیش از 120 متر مربع باشد.

نکاتی در مورد پکیج ها

  • امروزه در بسیاری از ساختمان ها، سیستم تأمین گرمایش واحدها عبارتست از: (پکیج دیواری + رادیاتور) یا (پکیج دیواری + داکت اسپیلت) یا (پکیج دیواری + فن کویل سقفی) که برای تأمین هوای گرم در فصول سرد سال باید آب گرم پکیج قادر به رسیدن و حرکت در کویل فن کویل یا داکت اسپیلت باشد. در این صورت با توجه به محدود بودن هد یا فشار پمپ سیرکولاتور پکیج های دیواری (ft 6) لازم است که محاسبات قطر لوله ها و نیز انجام لوله کشی سیستم گرمایش از محل پکیج تا فن کویل یا داکت اسپیلت، دقیقا بر اساس جدول لوله کشی سیستم های بسته و زیر نظر کارشناسان تاسیسات انجام گیرد تا آب گرم پکیج قادر به رسیدن به کویل فن کویل یا داکت اسپیلت باشد.
  • با توجه به محدودیت تأمین آب گرم در پکیج ها و نیز امکان مصرف همزمان آب گرم در واحدها، نصب یک پکیج گرمایشی برای دو واحد مسکونی هر چند متراژ کمی داشته باشند، مناسب نمی باشد.
  • برای محاسبه تقریبی ظرفیت مورد نیاز پکیج شوفاژ، متراژ واحد مسکونی را در عدد 150 و متراژ واحدخای اداری را در عدد 100 ضرب می کنیم.
  • برخی از مدل های پکیج های گرمایشی مجهز یه سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی می باشند. مزیت این پکیج ها این است که امکان و قابلیت نصب در فضای باز و خارج از آپارتمان را دارند. برای فعال بودن این سیستم لازم است که پکیج به برق متصل باشد، فشار آب داخل پکیج حداقل یک اتمسفر باشد و همچنین گاز پکیج نیز وصل باشد.

نحوه عملکرد پکیج

در فصل تابستان وظیفه پکیج تنها تأمین آب گرم مصرفی و بهداشتی می باشد. به این صورت که هر زمانی که نیاز به آب گرم باشد، با باز کردن شیر آب گرم مصرفی، پکیج به صورت اتوماتیک مشعل را روشن می کند و همزمان با قطع مصرف آب و بستن شیر آب گرم، مشغل پکیج خاموش می گردد. این عمل از طریق برد الکترونیک پکیج کنترل می شود.

در فصل زمستان، پکیج علاوه بر تأمین آب گرم مصرفی باید مدارهای گرم کننده (رادیاتور، فن کویل یا داکت اسپیلت) را نیز گرم نماید. در این صورت اولویت سیستم، گرم نمودن آب مصرفی است. زمانی که شیر آب گرم باز می شود، سنسور برقی، مدار گرم کننده را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می کند. اما این کار موقتی بوده و با بسته شدن شیر آب گرم، مدار گرم کننده وصل می گردد. به این ترتیب، همیشه آب گرم به صورت آنی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

مزایای انواع پکیج

شرایط محل نصب پکیج دیواری گازی

برای تعیین محل مناسب برای نصب پکیج باید موارد زیر رعایت شوند:

  1. بالای اجاق گاز و وسایل گرمازا نباشد.
  2. فاصله دستگاه با دیوار مقابل حداقل یک متر باشد.
  3. حداقل فاصله از کف تا زیر پکیج 120 سانتی متر باشد.
  4. فاصله با دیوار یا کابینت مجاور از دو طرف، حداقل 15 سانتی متر باشد.
  5. فاصله ی عمودی از کلاهک تعدیل دودکش پکیج تا دریچه دودکش باید حداقل 30 سانتی متر باشد.
  6. هرگز نباید کلاهک تعدیل پکیج دیواری را به دریچه دودکش داخل دیوار نصب نمود و باید حداقل 30 سانتی متر پایین تر از دریچه دودکش نصب شود. هرچقدر که بتوان دستگاه را نسبت به دریچه دودکش پایین تر نصب کرد، بهتر است زیرا زیاد شدن فاصله پکیج با دریچه موجب زیاد شدن مکش دستگاه می گردد.
  7. در صورتی که قصد خرید پکیج دیواری دودکش دارید و می خواهید پکیج را در داخل کابینت نصب کنید، حتما توجه داشتید که دستگاه برای احتراق نیاز به اکسیژن کافی دارد، بنابراین حتما باید درب کابینت کرکره ای باشد تا پکیج بتواند اکسیژن مورد نیاز خود را از محیط دریافت نماید.

نحوه خرید انواع پکیج با بهترین قیمت

انواع پکیج های دیواری و زمینی با بهترین قیمت توسط شرکت ما به فروش می رسد. چنانچه شما نیز قصد خرید پکیج، یونیت هیتر و همچنین انواع سیستم های تهویه مطبوع با بهترین قیمت را دارید با ما تماس بگیرید.

منبع: www.itahviesaz.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما