مزایای انواع سیستم های میکروچنل در تهویه مطبوع

سیستم میکروچنل چیست و عملکرد آن در تاسیسات تهویه مطبوع چگونه است؟ معایب و مزایای سیستم های میکروچنل کدام اند؟
در ادامه سیستم های میکروچنل، معایب و مزایای آن ها را معرفی و بررسی خواهیم نمود:

میکروچنل چیست

سیستم میکروچنل به عنوان جایگزین کندانسورهای قدیمی (دارای لوله های مسی و فین آلومینیومی) محسوب می شود و تحولی نوین در صنعت تهویه مطبوع به وجود آورده است. این سیستم برای اولین بار در سال 2010 در آمریکا تولید شده است.

عملکرد سیستم های میکروچنل

مقایسه کندانسورهای معمولی و سیستم های میکروچنل

در کندانسورهای معمولی با استفاده از لوله مسی همراه با چیدمان محدود فین های آلومینیومی معمولی، مقدار سرمایش مورد نظر تعیین می گردد. اما در کندانسورهای میکروچنل، یک لوله مسی به 12 تا 20 لوله با قطر کمتر از 20 میلی میتر تبدیل شده است. همچنین به جای فین های معمولی از فین های به صورت زیگزاگ که داخل فین ها شیار خورده است استفاده می شود.
این کندانسورها مزایای بسیاری دارند که مهمترین آن ها افزایش سطح تبادل حرارتی و راندمان دستگاه می باشد. در ادامه به سایر مزایای کندانسورهای میکروپنل و همچنین معایب آن ها اشاره می کنیم.

کندانسور میکروچنل

مزایای کندانسورهای میکروچنل

  • افزایش سطح تبادل حرارتی
  • صدای کمتر نسبت به کندانسورهای معمولی
  • کاهش 30 درصدی مصرف انرژی
  • مقاومت کمتر در برابر عبور هوا
  • افت فشار هوای کمتر
  • ابعاد کوچک و حجم کمتر و در نتیجه فضای کمتری اشغال می گردد
  • وزن سبک تر جهت جابجایی آسان

معایب کندانسورهای میکروچنل

از جمله معایب کندانسورهای میکروچنل، شارژ ناقص کندانسینگ یونیت ها می باشد و این که قسمتی از شارژ ماده مبرد باید در محل پروژه و در زمان راه اندازی دستگاه انجام گیرد. احتمال گرفتگی و نیاز به دقت بالا در هنگام شستشو از دیگر معایب این سیستم ها می باشد. همچنین سیستم های میکروچنل، پیچیدگی بالایی دارند و تعمیرات آن ها هزینه بالایی را در پی خواهد داشت.

فروش انواع تجهیزات تهویه مطبوع با بهترین قیمت

انواع تجهیزات و دستگاه های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی با بهترین و مناسب ترین قیمت توسط شرکت ما به فروش می رسند. جهت استعلام قیمت و خرید انواع سیستم های تهویه مطبوع با ارزان ترین قیمت و ارسال به سراسر ایران کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما